Call to action
We hadden al een keer aangegeven dat bijvoorbeeld een TelSell geen moment voorbij laat gaan om aan te geven dat je nu écht moet bestellen…
omdat:
- De actie vandaag voor het laatst is
- Ze aan de laatste 10 producten zijn begonnen
- Het product morgen duurder gaat worden
- De bonussen morgen niet meer gelden
- Deze bepaalde uitvoering maar éénmalig is

Als je contact met ons opneemt is dat Gratis én Vrijblijvend!
Je hoeft je geen zorgen te maken dat de teller meteen begint te lopen.
Wij vinden iedere kennismaking met een lekkere bak koffie de moeite waard.
Dus bel ons gerust op T 077 400 63 46
Kom dan ook in actie
Doe iets, onderneem wat, koop! Die ‘Call to Action’ is er in een website puur op gericht om de bezoeker van die webpagina een gewenste handeling te laten verrichten. En daarvoor is er op strategische plaatsen binnen de content vaak een prachtige knop te vinden, de CTA (Call to Action) button.
OK, dus moet er een knopje komen, hoe moeilijk kan dat zijn?
Nou, dat is dan misschien niet moeilijk… maar zelfs voor de uitvoering van zo’n button zijn er ‘pziego-logiese’ handvaten. Een kleine opsomming;
Geef ‘m de ruimte!
Een knop valt op als die wat ruimte krijgt! Dus niet ergens tussen gefrommeld, maar mooi centraal in het zicht van de lezer met flink wat witruimte eromheen. Bescheidenheid is een slechte raadgever!
Laat ‘m eruit springen!
En dan is natuurlijk de kleur van die knop belangrijk. Kleuren hebben allemaal een bepaald karakter. Maar zoals op de Markt zijn bepaalde combinaties écht sterk, wij vinden die marktposters nog steeds geweldig.
Dikke felgele plakkaten met rode en zwarte tekst. Stevig contrast, dikke letters… duidelijk! Laat je knop ook contrasteren met de rest van z’n omgeving.
‘Lees verder na de knop!’ 🙂
>>>
Als je contact met Tekst- en Reclamebureau Inobis opneemt is dat Gratis én Vrijblijvend!
Je hoeft je geen zorgen te maken dat de teller meteen begint te lopen.
Wij vinden iedere kennismaking met een lekkere bak koffie de moeite waard.
Dus bel ons gerust op T 077 400 63 46
”>>>”
Een knop is een knop!
En als we het woord knop noemen heb jij tussen de oortjes meteen een voorstelling. Jij ziet zo’n lieve, ronde deurknop, of die van het kastje in de gang… maar met aan zekerheid grenzende stelligheid zie je geen rechthoekig vlakje zonder vorm, diepte en rondingen. Rondere dingen vinden we nou eenmaal aangenamer dan harde, hoekige elementen.
Herhalen!
Ik weet niet of jullie die TV reclame van Voetbal TV wel eens gezien hebben, of die van BECAM… beiden zijn effectief door hun ‘etterigheid’. De kreet Voetbal TV en BECAM komt in beide reclames een afgemeten aantal keren terug. Vijf of zes keer in die paar seconden… herhaling werkt!
Dat is ook het geval voor die CTA knop. Plaats hem een aantal keren op je pagina. Jouw lezer mag hem niet missen!
De Persoonsvorm!
Daarover hebben wij meerdere héél zware discussies gevoerd met onze relaties. Wij zijn nogal van ‘ik’, ‘jij’, ‘jou’ en ‘je’ in plaats van al die ‘U en de Uwen’. Dan hebben Engelstaligen het met ‘You’ een stuk gemakkelijker. Maar binnen zo’n knop is een aansprekende, gepersonaliseerde tekst belangrijk.
Spreek de lezer aan met die knoptekst:
‘Je belt ons toch wel even’ is toch veel ‘lekkerder’ dan ‘Bel hier’!
‘Je kunt hier je winkelmand bekijken’ is vriendelijker dan ‘Ga naar winkelmand’!
Probeer te voorkomen dat die button-teksten als harde commandos aan je hond klinken!
WAS DAT ALLES OVER DE 'CALL TO ACTION'?
Nee hoor!
Er zijn nog wat regeltjes die met het plaatsen van een goede CTA knop te maken hebben. Als je graag meer wil weten mag je ons gerust benaderen,
We worden graag gevonden!
Als je contact met ons opneemt is dat Gratis én Vrijblijvend!
Je hoeft je geen zorgen te maken dat de teller meteen begint te lopen.
Wij vinden iedere kennismaking met een lekkere bak koffie de moeite waard.
Dus bel ons gerust op T 077 400 63 46