Selecteer een pagina

Call to action

We hadden al een keer aangegeven dat bijvoorbeeld een TelSell geen moment voorbij laat gaan om aan te geven dat je nu écht moet bestellen…

omdat:

  • De actie vandaag voor het laatst is
  • Ze aan de laatste 10 producten zijn begonnen
  • Het product morgen duurder gaat worden
  • De bonussen morgen niet meer gelden
  • Deze bepaalde uitvoering maar éénmalig is

Als je contact met ons opneemt is dat Gratis én Vrijblijvend!
Je hoeft je geen zorgen te maken dat de teller meteen begint te lopen.

Wij vinden iedere kennismaking met een lekkere bak koffie de moeite waard.
Dus bel ons gerust op T 077 400 63 46

Kom dan ook in actie

Doe iets, onderneem wat, koop! Die ‘Call to Action’ is er in een website puur op gericht om de bezoeker van die webpagina een gewenste handeling te laten verrichten. En daarvoor is er op strategische plaatsen binnen de content vaak een prachtige knop te vinden, de CTA (Call to Action) button.

OK, dus moet er een knopje komen, hoe moeilijk kan dat zijn?

Nou, dat is dan misschien niet moeilijk… maar zelfs voor de uitvoering van zo’n button zijn er ‘pziego-logiese’ handvaten. Een kleine opsomming;

Geef ‘m de ruimte!

Een knop valt op als die wat ruimte krijgt! Dus niet ergens tussen gefrommeld, maar mooi centraal in het zicht van de lezer met flink wat witruimte eromheen. Bescheidenheid is een slechte raadgever!

Laat ‘m eruit springen!

En dan is natuurlijk de kleur van die knop belangrijk. Kleuren hebben allemaal een bepaald karakter. Maar zoals op de Markt zijn bepaalde combinaties écht sterk, wij vinden die marktposters nog steeds geweldig.

Dikke felgele plakkaten met rode en zwarte tekst. Stevig contrast, dikke letters… duidelijk! Laat je knop ook contrasteren met de rest van z’n omgeving.

‘Lees verder na de knop!’ 🙂 

>>>

Als je contact met Tekst- en Reclamebureau Inobis opneemt is dat Gratis én Vrijblijvend!
Je hoeft je geen zorgen te maken dat de teller meteen begint te lopen.

Wij vinden iedere kennismaking met een lekkere bak koffie de moeite waard.
Dus bel ons gerust op T 077 400 63 46

”>>>”

Een knop is een knop!

En als we het woord knop noemen heb jij tussen de oortjes meteen een voorstelling. Jij ziet zo’n lieve, ronde deurknop, of die van het kastje in de gang… maar met aan zekerheid grenzende stelligheid zie je geen rechthoekig vlakje zonder vorm, diepte en rondingen. Rondere dingen vinden we nou eenmaal aangenamer dan harde, hoekige elementen.

Herhalen!

Ik weet niet of jullie die TV reclame van Voetbal TV wel eens gezien hebben, of die van BECAM… beiden zijn effectief door hun ‘etterigheid’. De kreet Voetbal TV en BECAM komt in beide reclames een afgemeten aantal keren terug. Vijf of zes keer in die paar seconden… herhaling werkt!

Dat is ook het geval voor die CTA knop. Plaats hem een aantal keren op je pagina. Jouw lezer mag hem niet missen!

De Persoonsvorm!

Daarover hebben wij meerdere héél zware discussies gevoerd met onze relaties. Wij zijn nogal van ‘ik’, ‘jij’, ‘jou’ en ‘je’ in plaats van al die ‘U en de Uwen’. Dan hebben Engelstaligen het met ‘You’ een stuk gemakkelijker. Maar binnen zo’n knop is een aansprekende, gepersonaliseerde tekst belangrijk.

Spreek de lezer aan met die knoptekst:

‘Je belt ons toch wel even’ is toch veel ‘lekkerder’ dan ‘Bel hier’!

‘Je kunt hier je winkelmand bekijken’ is vriendelijker dan ‘Ga naar winkelmand’!

Probeer te voorkomen dat die button-teksten als harde commandos aan je hond klinken!

WAS DAT ALLES OVER DE 'CALL TO ACTION'?

Nee hoor!

Er zijn nog wat regeltjes die met het plaatsen van een goede CTA knop te maken hebben. Als je graag meer wil weten mag je ons gerust benaderen,

We worden graag gevonden!

Als je contact met ons opneemt is dat Gratis én Vrijblijvend!
Je hoeft je geen zorgen te maken dat de teller meteen begint te lopen.

Wij vinden iedere kennismaking met een lekkere bak koffie de moeite waard.
Dus bel ons gerust op T 077 400 63 46

Content Strategie

Niets leest prettiger dan een goed verhaal. Een verhaal over het waarom van jouw onderneming. Maar klakkeloos een leuk epistel pennen is nog geen...

Waarom

Waarom dan? We zien nog vaak webteksten voorbij komen die helemaal ‘naar binnen’ gericht zijn. Teksten die gaan over het bedrijf zelf en niet over...

Call to Action

We hadden al een keer aangegeven dat bijvoorbeeld een TelSell geen moment voorbij laat gaan om aan te geven dat je nu écht moet bestellen... omdat:...

Tekst voor Web

Inobis is een tekstbureau in Venlo met oog voor SEO en Contentmarketing. Webtekst schrijven is een vak.

De Contentkalender

Inobis helpt met het schrijven, bedenken en automatiseren van berichten voor Social Media met het platform van Coosto. De zogenaamde contentkalender.

You are what you is!

Tekst- en Reclamebureau Inobis in Venlo zorgt voor een congruente online identiteit die dicht bij de ondernemer staat.

Tel Sell, I love it!

Er zijn van die momenten dat we even een uurtje ‘Tell Sell doen’. Even lekker ‘glotzen’ naar die overdreven Amerikanen die één of andere elektrische...

Voor vlees en bloed

Tekstbureau Inobis in Venlo schrijft voor mensen van vlees en bloed met aandacht voor de wensen van zoekmachines SEO

Waar heb je het over?

Als we bij relaties komen die nog niet echt met Social Media bezig zijn maar een inhaalslag willen gaan maken, dan zeggen die meestal; “We willen...

Content met uw content?

Waarom is de juiste content, goede tekst zo belangrijk voor resultaat? Inobis legt het uit!