Een Strategie voor Content Marketing

Niets leest prettiger dan een goed verhaal. Een verhaal over het waarom van jouw onderneming. Maar klakkeloos een leuk epistel pennen is nog geen plan… geen strategie.

Dus eerst een Strategie opzetten!

In zo’n strategisch plan ga je eerst eens uitwerken wat je allemaal wilt gaan vertellen, aan wie je jouw boodschap wil verkondigen, wie gaat het schrijven en hoe ga je het delen.

Als zo’n strategisch plan eenmaal op je bureau ligt is het voor iedereen binnen jouw organisatie duidelijk hoe jij wil dat er gecommuniceerd gaat worden.

Hoe ga je te werk?

Wij adviseren bedrijven vaak om enige tijd alle vragen te inventariseren die klanten op hun afvuren. De meest gestelde kunnen we gebruiken om content te creëren.

Er zijn enkele vragen die een bedrijf voor zichzelf moet beantwoorden:

  • Wat is de doelgroep?
  • Wat verwacht je van de content, wat hoop je te bereiken?
  • Is het totaal aan marketing congruent, past die contentstrategie binnen het totale plaatje?
  • En uiteindelijk, hoe gaan we beoordelen of het doel bereikt is?

Wat bezielt jouw bedrijf?

Dat moet je in jouw verhaal duidelijk maken, en daarvoor zijn er enkele pijlers onder de effectiviteit. Waar zijn jouw lezers naar op zoek? Wat hebben ze aan jouw verhaal? Wat kun je hun beloven? En hoe ga je dat ondersteunen, denk aan testimonials, onderzoek, experts.

Gericht schieten.

Je hoeft geen roman te schrijven voor een miljoenenpubliek. Je schrijft voor de mensen waarvan je weet dat ze tot je doelgroep behoren. Die groep moet je dan ook zo goed mogelijk omschrijven. Alle belangrijke kenmerken bepalen de uiteindelijke content.

Een mélange van karakteristieke content.

Voor elk deel in de ‘marketing-pijplijn’ is er een ander soort content. Ga je informeren, werven of ‘het diepe in’ met gedetailleerde antwoorden op specifieke vragen.

En dan de vorm.

Een onuitputtelijke hoeveelheid aan kanalen staat er tot onze beschikking, media waar je voor moet betalen, media die je zelf bezit zoals je website en kanalen die je mag gebruiken zoals bijvoorbeeld relevante blogs.

Dat laatste is een soort expertise marketing… net zoals dit schrijven een ondersteuning is die onze kundigheid uitdraagt!

Ga je het zelf doen?

Heb je mensen die content kunnen creëren? Kun je het zelf? Heb je daar eigenlijk wel de tijd voor, en hebben jij of jouw mensen er wel zin in? Als je deze vragen niet volmondig met ‘Ja’ kunt beantwoorden is uitbesteden aan een professioneel content-marketing bedrijf waarschijnlijk de beste optie.

Content planning.

Losse flodders raken geen doel. Links en rechts wat content uitstrooien op enig moment dat jij er even klaar voor bent is geen optie. Spreiding en het bewust kiezen van de juiste momenten is de sleutel tot succes.

Daarom werken wij met een Contentkalender waarmee we exact pieken met jouw verhaal op de momenten die er voor de doelgroep toe doen.

Daarom dat plan.

Waar gaan we content plaatsen, waar zit onze doelgroep… en wanneer zitten ze daar? Dat is de basis van onze contentplanning.

Het resultaat

Dat is een vergelijk waarin cijfermatig gekeken zal worden naar aantallen bezoekers op de site, leads die je scoort… en natuurlijk dat wat je hoort van jouw publiek. Want ‘meten is dan wel weten’, maar een goed verhaal krijgt een eigen leven, en dat is wat je uiteindelijk ook wil. Jouw verhaal moet van mond tot mond gaan.

Als je contact met Tekst- en Reclamebureau Inobis opneemt is dat Gratis én Vrijblijvend!
Je hoeft je geen zorgen te maken dat de teller meteen begint te lopen.

Wij vinden iedere kennismaking met een lekkere bak koffie de moeite waard.
Dus bel ons gerust op T 077 400 63 46

Content Strategie

Niets leest prettiger dan een goed verhaal. Een verhaal over het waarom van jouw onderneming. Maar klakkeloos een leuk epistel pennen is nog geen...

Waarom

Waarom dan? We zien nog vaak webteksten voorbij komen die helemaal ‘naar binnen’ gericht zijn. Teksten die gaan over het bedrijf zelf en niet over...

Call to Action

We hadden al een keer aangegeven dat bijvoorbeeld een TelSell geen moment voorbij laat gaan om aan te geven dat je nu écht moet bestellen... omdat:...

Tekst voor Web

Inobis is een tekstbureau in Venlo met oog voor SEO en Contentmarketing. Webtekst schrijven is een vak.

De Contentkalender

Inobis helpt met het schrijven, bedenken en automatiseren van berichten voor Social Media met het platform van Coosto. De zogenaamde contentkalender.

You are what you is!

Tekst- en Reclamebureau Inobis in Venlo zorgt voor een congruente online identiteit die dicht bij de ondernemer staat.

Tel Sell, I love it!

Er zijn van die momenten dat we even een uurtje ‘Tell Sell doen’. Even lekker ‘glotzen’ naar die overdreven Amerikanen die één of andere elektrische...

Voor vlees en bloed

Tekstbureau Inobis in Venlo schrijft voor mensen van vlees en bloed met aandacht voor de wensen van zoekmachines SEO

Waar heb je het over?

Als we bij relaties komen die nog niet echt met Social Media bezig zijn maar een inhaalslag willen gaan maken, dan zeggen die meestal; “We willen...

Content met uw content?

Waarom is de juiste content, goede tekst zo belangrijk voor resultaat? Inobis legt het uit!

CONTENTKALENDER

CONTENT, TIMING, PLANNING

Wij helpen bedrijven en instellingen met content-creatie voor Social Media en Website. Daarnaast zorgen we voor een goede timing, strakke planning en geautomatiseerde plaatsing.

 

Daarvoor werken we met de software van Coosto.

INCOMPANY COMPETENCES

MARKETING

Google gecertificeerd Online Marketing, HBO Contentmarketing en Contentstrategie, HBO Bedrijfseconomie, Social Media Marketing, OU Marketing & Marketingmanagement, Online Verkooptechnieken, Storytelling.

WEBDESIGN

Joomla!, XHTML5, CSS3, AJAX, PHP, Magento, Wordpress.

GRAFISCH

Adobe Indesign, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe Flash, Adobe Premiere.

DIVERSEN

Fotovakschool, Excel, Sketchup 3D.