WE WILLEN OP FACEBOOK!

Als we bij relaties komen die nog niet echt met Social Media bezig zijn maar een inhaalslag willen gaan maken, dan zeggen die meestal;

“We willen wat gaan doen met Facebook!”

Wat dan?

Heb je eigenlijk wel in de gaten wat dat van je eist, welk een inspanning het kost om een duidelijk en werkend Social Media kanaal op te zetten en te onderhouden?

    Drie pijlers onder je online bestaan

    Eigenlijk zijn er drie zaken die je constant in de gaten moet houden:

    • Is jouw kanaal écht interessant?
    • Ben je authentiek en oprecht?
    • Begrijp je de gevoelens van je doelgroep?

    Werk aan een Strategie

    En met de kernwaarden van je bedrijf als leidraad zul je dan een strategie moeten ontwikkelen, een ‘social-media-strategie’. Als wij bij jou binnen lopen zullen we dan ook eerst gaan vissen naar het daadwerkelijke doel, jouw bedrijfsidentiteit en de wensen van jouw klanten.

    Maar liefst 80% is doelloos

    Daarmee willen we maar even aangeven dat ongeveer 80% van alle activiteiten door bedrijven op Social Media geen enkele strategie als basis heeft. En dat is de ‘Moeder van alle Fuck-Ups’! En wat krijg je dan? Dan roepen bedrijven dat Social Media niet werkt!

    Beleid met kwaliteit

    Voor de reguliere marketing zijn er altijd wel mensen in eigen huis die van de hoed en de rand weten. Maar nog steeds laten bedrijven hun Social Media over aan enkele goedbedoelende medewerkers die altijd van die grappige plaatjes weten te vinden.

    En dan lonkt de zandbak

    De zandbak van doelloos posten, lezen, scrollen en reageren zonder échte interactie met de gewenste doelgroep. Het gaat er juist om dat je praat tegen én met je publiek, en dat je hun ervaringen tot je neemt… en dat je daar dan weer iets mee doet. Dat kost tijd en energie, een lange periode van opbouwen volgt. Maar dan kun je ook veel terug verwachten.

    Bedrijven staan al lang niet meer op een eiland, zij die het wel begrepen hebben staan centraal binnen hun doelgroep om signalen, kritieken, complimenten, vragen en wensen op te vangen en erop te reageren.

    Wat je nodig hebt, een social-media-team

    Een clubje van mensen die je verantwoordelijk maakt voor Social Media. Maar dat clubje moet wel doordrongen zijn van jouw bedrijfs-DNA. En ze moeten (even herhalen) geïnteresseerd en eerlijk zijn… en gevoelig, want als ze niet beschikken over de juiste voelsprieten om signalen uit de grote, boze ‘online-buitenwereld’ op te vangen en naar waarde te schatten, dan heb je er niets aan.

    Een keertje babbelen?

    Wil je meer rendement uit je Social Media aanwezigheid halen, dan willen wij graag samen met jou kijken naar een haalbare insteek die op lange termijn vol te houden is.

    Call to Action

    We hadden al een keer aangegeven dat bijvoorbeeld een TelSell geen moment voorbij laat gaan om aan te geven dat je nu écht moet bestellen... omdat:...

    Tekst voor Web

    Inobis is een tekstbureau in Venlo met oog voor SEO en Contentmarketing. Webtekst schrijven is een vak.

    De Contentkalender

    Inobis helpt met het schrijven, bedenken en automatiseren van berichten voor Social Media met het platform van Coosto. De zogenaamde contentkalender.

    You are what you is!

    Tekst- en Reclamebureau Inobis in Venlo zorgt voor een congruente online identiteit die dicht bij de ondernemer staat.

    Tel Sell, I love it!

    Er zijn van die momenten dat we even een uurtje ‘Tell Sell doen’. Even lekker ‘glotzen’ naar die overdreven Amerikanen die één of andere elektrische...

    Voor vlees en bloed

    Tekstbureau Inobis in Venlo schrijft voor mensen van vlees en bloed met aandacht voor de wensen van zoekmachines SEO

    Waar heb je het over?

    Als we bij relaties komen die nog niet echt met Social Media bezig zijn maar een inhaalslag willen gaan maken, dan zeggen die meestal; “We willen...

    Content met uw content?

    Waarom is de juiste content, goede tekst zo belangrijk voor resultaat? Inobis legt het uit!

    CONTENTKALENDER

    CONTENT, TIMING, PLANNING

    Wij helpen bedrijven en instellingen met content-creatie voor Social Media en Website. Daarnaast zorgen we voor een goede timing, strakke planning en geautomatiseerde plaatsing.

     

    Daarvoor werken we met de software van Coosto.

    INCOMPANY COMPETENCES

    MARKETING

    Google gecertificeerd Online Marketing, HBO Contentmarketing en Contentstrategie, HBO Bedrijfseconomie, Social Media Marketing, OU Marketing & Marketingmanagement, Online Verkooptechnieken, Storytelling.

    WEBDESIGN

    Joomla!, XHTML5, CSS3, AJAX, PHP, Magento, Wordpress.

    GRAFISCH

    Adobe Indesign, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe Flash, Adobe Premiere.

    DIVERSEN

    Fotovakschool, Excel, Sketchup 3D.