Selecteer een pagina

Leren van de beste...

Er zijn van die momenten dat we even een uurtje ‘Tell Sell doen’. Even lekker ‘glotzen’ naar die overdreven Amerikanen die één of andere elektrische voetvijl aanprijzen.

En dat doen ze vol overgave!

Waarom werkt dat?

Omdat die marketingjongens en meisjes beslist niet achterlijk zijn! Die hameren jou een probleem in je schedel! Misschien wist je het nog niet, maar na een paar minuutjes Tell Sell ben ook jij overtuigt…

Je hebt wel degelijk grote problemen met het eelt op je voeten. En die pijn die je héél soms voelt als je lang gestaan hebt, ook die komt door achterstallig onderhoud aan je poetekes!

BEGIN DAN OOK MET HET BENOEMEN VAN HET PROBLEEM.

Omschrijf de problemen die opgelost kunnen worden door jouw product. Bij ons is dat er jaren geleden bijna letterlijk ingeslagen. We werden ‘opgesloten’ met de complete leergang van een Amerikaanse marketing-Guruh (Corey Rudl) en mochten niet eerder op klanten losgelaten worden als op het moment dat we die kennis en werkwijze eigen hadden gemaakt.

EN WAREMPEL, DAT WERKT!

Die systematische opbouw van een tekst door eerst de problemen te benoemen en die dan op de lezer te projecteren, het emotioneel binden door diezelfde ervaringen te delen, het ‘toevallig’ vinden van de oplossing, het benoemen van het product… het soelaas voor alle ellende. En dat dan vergezellen met bonussen en garanties.

Wij gebruiken die werkwijze als een tweede natuur, het is een automatisme geworden.

KUN JE DAT ZELF OOK?

Jazeker, kijk gewoon eens wat vaker Tell Sell en probeer die werkwijze te doorgronden. Het is nagenoeg bij elk product gelijk.

  • Probleem (Heb jij dat nou ook?)
  • Oplossing (Ik heb Godzijdank iets gevonden dat me enorm heeft geholpen.)
  • Bonus (En nu krijg je er zelfs twee voor de prijs van één! Meerdere bonussen werken het beste.)
  • Garantie (Niet goed, gewoon je geld terug!)
  • Urgentie (Ben snel want het zijn de laatste!)

HET KAN NIET ALTIJD.

Sommige takken van sport vragen om wat meer tact en wat minder agressie. Maar het zal je verbazen hoe vaak je dit principe toe kunt passen.

Begin gewoon eens met een opsomming van problemen in een pakkend verhaal over jouw product. Je wilt de lezer een beetje pijnigen! Gewoon even het accent leggen op een probleem dat jouw klant waarschijnlijk ervaart. Als het begint te bloeden kun jij de pleisters plakken!

Content Strategie

Niets leest prettiger dan een goed verhaal. Een verhaal over het waarom van jouw onderneming. Maar klakkeloos een leuk epistel pennen is nog geen...

Waarom

Waarom dan? We zien nog vaak webteksten voorbij komen die helemaal ‘naar binnen’ gericht zijn. Teksten die gaan over het bedrijf zelf en niet over...

Call to Action

We hadden al een keer aangegeven dat bijvoorbeeld een TelSell geen moment voorbij laat gaan om aan te geven dat je nu écht moet bestellen... omdat:...

Tekst voor Web

Inobis is een tekstbureau in Venlo met oog voor SEO en Contentmarketing. Webtekst schrijven is een vak.

De Contentkalender

Inobis helpt met het schrijven, bedenken en automatiseren van berichten voor Social Media met het platform van Coosto. De zogenaamde contentkalender.

You are what you is!

Tekst- en Reclamebureau Inobis in Venlo zorgt voor een congruente online identiteit die dicht bij de ondernemer staat.

Tel Sell, I love it!

Er zijn van die momenten dat we even een uurtje ‘Tell Sell doen’. Even lekker ‘glotzen’ naar die overdreven Amerikanen die één of andere elektrische...

Voor vlees en bloed

Tekstbureau Inobis in Venlo schrijft voor mensen van vlees en bloed met aandacht voor de wensen van zoekmachines SEO

Waar heb je het over?

Als we bij relaties komen die nog niet echt met Social Media bezig zijn maar een inhaalslag willen gaan maken, dan zeggen die meestal; “We willen...

Content met uw content?

Waarom is de juiste content, goede tekst zo belangrijk voor resultaat? Inobis legt het uit!